Tre Canti da Cabaret

Tre canti da cabaret, nauman:

Siegfried Naumann, “den svenske Boulez”, har som ingen annan vårdat sig om den nya musiken och dess interpretation och i hans eget komponerande har han uppmärksammats för sina originella kompositionsidéer och intressanta notationsprinciper.

De tre cabaret-sångerna till skämtsamt ironiska avantgarde-dikter av den italienske poeten Aldo Palazzeschi, är utformad som en liten teaterscen: sångerskan (hög sopran) rör sig kring flygeln i förutbestämda positioner och excellerar i virtuosa slingor eller i italienskt bel-canto, allt till ett dramatiskt pianospel, där pianisten också förutsätts kunna hantera diverse slaginstrument.

Omslag Tre Canti